O rochie alături de mine la bine și la rău



www.answear.ro
Am cunoscut în tinerețea mea fragedă o doamnă care nu concepea să iasă nici până la colț de stradă fără să fie aranjată, rujată și parfumată, de parcă ar fi plecat la nu știu ce rendez-vous esențial pentru reputația ei. Avea o stimă de sine fantastică și nu pierdea nicio ocazie să-mi spună cât de important este pentru o femeie să se respecte și să nu se afișeze oricum atunci când iese din casă. ”Chiar și dacă ieși să lași sacul de gunoi afară, trebuie să ai o ținută îngrijită, draga mea,” îmi spunea deseori. ”Nu știi cu cine te întâlnești. Poate chiar atunci soarta îți trimite în cale pe cineva de care ar putea depinde cea mai frumoasă parte a viitorului tău. Cum să ratezi așa ceva? Cum să te prindă nepregătită? Așa că fii mereu dichisită și proaspătă că nu știi peste cine dai!”
S-au imprimat bine vorbele doamnei în obiceiurile mele. Și chiar dacă nu sunt vreo cochetă, există câteva reguli de bun simț peste care nu pot să trec și chiar mi-e greu să înțeleg tinerele sau mai puțin tinerele care ies din casă îmbrăcate în halat de casă, cu papuci, șosete flaușate și cu părul prins neglijent într-un coc pentru a cumpăra te miri ce de la kioșcul din colț. Zău, fetelor, ce este cu voi?!
 
Dar nu despre asta îmi doresc să vorbesc eu acum. Eu știu un lucru, că atunci când te respecți pe tine, impui cumva respect și din partea celorlalți, iar pentru mine acest respect este o formă de confort social de care nu vreau să mă privez pentru că pentru mine reprezintă minimum gest de civilizație care mă ajută să trăiesc în armonie cu mine însămi și cu cei din jurul meu.
Îmi plac lucrurile încărcate de feminitate, atinse discret de o eleganță neostentativă, perfect compatibilă cu puțină lejeritate și comoditate. Îmi plac ținutele din materiale naturale care curg pe corp într-o mângâiere plăcută asemănătoare atingerii unui iubit încă reținut. Îmi plac rochițele care acoperă părțile esențiale ale trupului, dar nu pentru a le exclude privirii celorlalți, ci pentru a le potența misterul sub falduri de material care cheamă să fie date la o parte la ceas târziu de taină. Îmi plac croielile jucăușe din liniile cărora nu-ți dai bine seama de unde începe fetița și unde apare femeia.
www.answear.ro
Îmi plac rochițele ca cea pe care am găsit-o pe site-ul încărcat de outfit-uri de firmă, www.answear.ro, și pe care nu am putut-o trece cu vederea atunci când am dat de ea. A fost exact ca o dragoste la prima vedere care, din momentul în care s-a aprins, m-a ros și m-a sfredelit până am găsit calea să o împlinesc. Este vorba de o rochiță din colecția Tommy Hilfiger vaporoasă și versatilă, potrivită cu atâtea ocazii la care, deseori, trebuie sa particip: fie la birou, fie la o întâlnire cu prietenele, fie la o conferință, fie la un spectacol, fie la serbarea copilului, fie la o ieșire de seară cu..., ma rog, cu cine se cade. Cu mâna pe inimă pot spune că această ținută se încadrează în rândul ținutelor în care mă simt întotdeauna bine, indiferent de ocazie sau de anotimp și care mă scoate din toate impasurile pentru că ea îmi dă încredere și nu mă necăjește ca alte ținute cu care trebuie să am grijă ba să nu se șifoneze, ba să nu lase ceva necuviincios privirii, ba să nu se desfacă, ba să nu mă strângă... chinul de pe lume, nu alta.
 

www.answear.ro

Este clar, cel puțin pentru mine, că, trecându-mă printr-un filtru psihanalitic, această alegere ascunde fetița care încă mai trăiește în mine, o fetiță care, deși pare retrasă, se distinge, pentru cei care au ochi să vadă, printr-o discreție menită să îi pună în evidență feminitatea. Și, cu toate că, ”discreție” și ”evidență” sunt două noțiuni perfect oximoronice în lecția de vocabular a orei de limba română, în lecția existenței mele ele coexistă bine-mersi, pentru că ele definesc întrutotul personalitatea mea matură și rezervată care învelește cu o grijă aproape maternă fetița jucăușă și liberă care nu se dă plecată. Și de ce aș lasa-o să plece? Este atât de bine când pe un trup copt se așază țesătura unei rochițe diafane croite parcă anume să-mi aducă aminte de fiecare dată când o port cât de tânără și plină de viață sunt, de fapt!
 
(acest text a fost scris pentru a participa la Concursul SuperBlog 2016)
 



 

Comentarii