88 de ani

Bunica mea. La 37 de ani ai mei traiesc bucuria să mai am o bunica in viata, iar Horia la 10 o strabunica. Aceasta bunica - străbunica implineste peste fix 4 zile minunata vârsta de 88 de ani. Auzi tu, 88 de ani - de doua ori infinitul!
Aseara am stat mai mult de vorba cu ea decât o fac de obicei. De data asta nu am vrut sa mai fiu pe fuga sau obosita, cum sunt de cele mai multe ori când ajung la ai mei. De data asta am depanat mai multe povesti si am filmat-o. Aceleasi pove...sti spuse de zeci de ori in ultimii 30 de ani, aproape ca le stiu pe de rost. Dar ea le zice cu atâta plăcere de fiecare data ca nu pot sa ii iau aceasta bucurie. De data asta a fost, insa, altfel pentru ca am filmat-o si ea nu intelegea ce tot fac eu acolo si a vrut sa vada si ea filmările. Si le-a văzut. Si am facut-o sa rada. S-a amuzat de gesturile ei, de vocea ei, de grimasele ei. Si nu a inteles cum filmarea aceasta poate rămâne intr-o cutie atât de mica. Cred totusi ca am convins-o ca va rămâne intr-un fel sau altul acolo, cel putin pana când voi avea si eu 88 de ani si voi fi si eu, poate, filmata cu cine stie ce OZN al tehnologiei acelor vremuri de către nepoti - strănepoții mei.
Si am rugat-o sa-mi mai spună o data cum l-a luat ea de bărbat pe bunicu. Si mi-a povestit cum bunicu, bărbat călit bine prin 7 ani de stagiu militar si trecut de varsta de 30 de ani, a petit-o. Si cum ea, fata tanara, de nici 19 ani, nu stia, de rusine, cum sa spuna ca ii place de el si ca il vrea de barbat. Insa o ruda mai fâșneață, prezenta la momenteul cerutului in casatorie, a gasit imediat solutia ca sa nu mai amâne atata verdictul. A vazut o sticla de vin pe jos si i-a soptit bunicii la ureche: "Daca iti place băiatul asta, ridica sticla aia, dacă nu, las-o." Ei, si ce-a facut bunica? Da, a ridicat, domnule, sticla! Si de emotie s-a asezat pe covata rasturnata. Dar nici bine nu s-a asezat, ca viitorul socru a si reactionat: " Nu te aseza pe covata ca ai sa faci numai fete!" Si vorba lui s-a implinit, caci dupa 55 de ani de căsătorie oamenii astia atat de frumosi si-au umplut casa cu 5 fete care au facut, la rândul lor, 5 nepoate si alti 3 nepoti! Uite cum propria poveste poate deveni cea mai frumoasa poveste spusa vreodată!

Comentarii